Alla inlägg den 8 september 2008

Av Bent Christiansen - 8 september 2008 19:47

Började med ett nytt ansvarsområde idag, Huddinge sjukhus. Jag skall vara där var 14e dag och serva och vattna sjukhusets växter. Med livet som insats gav jag mig ut bland rullstolar och patienter.

Inte nog med det, helt plötsligt kom ett helt gäng på kryckor.

Måste ha varit en sju helsikes fotbollsmatch eftersom så många var på väg åt samma håll. Nu är det så att trots att jag kommer med en stor vagn innehållande ca 130 liter vatten är det inte många som tar hänsyn till en.

Om en sådan vagn kommer i rullning utan att någon har uppsikt över den är det väldigt många fler som får uppsöka akuten och sedemera ta sig fram med rullstol eller kryckor. Barnvagnsfolket är värst, kör åt ett håll och tittar åt ett annat. Dom skall gärna gå en tre fyra i bredd trots att korridoren endast är avsedd för två vagnar åt gången och då menar jag en åt vardera håll.

Trots allt verkar det vara en trevlig arbetsplats. Jag och min vattenvagn skall nog hitta vår egen väg.


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards