Direktlänk till inlägg 25 december 2011

Sitta still

Av Bent Christiansen - 25 december 2011 19:48

Nu har det hänt igen. Man bara sitter där, sitter där och bara äter och dricker. Två dagar på raken, sitter och äter. Normalt borde man ha tagit en promenad i vintervädret, inte ens det har det blivit av. Regn o rusk, blåst, pest och pina, och ingen ljusning ser vi i sikte. i går blev det en massa julmat, i dag blev det kalkon med tillbehör. Anledningen till att det blev kalkon är att en av svärsönerna är fransman med skotsk påbrå. Lät det konstigt ? det är det inte. Hans mor kom från Skottland och hans far från frankrike därav kalkonen. Kalkonen till trots vi satt i alla fall bara still och åt. Morgondagen skall njutas av, bara sitta still, äta, mysa, gosa vad ni vill, skojar bara. I morgon blir det ut och röra på sig, ta på sig varma kläder, mössa, halsduk, långkalsonger om det så krävs, jag skall ut och röra på mig. Det skulle inte förvåna mig ett dugg om någon ringer och undrar. Ni kan väl komma över på en bit mat och lite gott att dricka ? Aldrig i livet. Jag skall hålla mig till mina löften, promenera och ta det lungt. Sen blir det att sitta still. Äta lite, dricka lite, sitta ner och ta det lungt. Det går ju att skjuta på promenaden till tisdag.


Ha de

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bent Christiansen - 12 februari 2016 15:28

Vet egentligen inte vad jag ska skriva, ville bara försöka komma igång igen.   Ha de ...

Av Bent Christiansen - 3 december 2013 08:54

Visst är det otroligt vad vi människor har skapat, flygplan, rymdraketer, diverse mediciner mot olika åkommor mm. Vi har även skapat ett forum där vi inte behöver se varandra i ögonen för att kommunicera, internet. Ibland är det riktigt hemskt. Vi ...

Av Bent Christiansen - 24 november 2013 08:39

Varsågod Bryggarbiff4 personer 600 g rostbiff 3 gula lökar Mörkt öl ca en burk 1 dl mjöl 1 tsk cayennepeppar SaltPeppar Gör så här Skär köttet i skivor ca 2 cm tjocka, blanda mjöl och cayennepeppar, vänd biffarna i mjölblandningen s...

Av Bent Christiansen - 9 november 2013 11:08

Vilka härliga ytor.   Tyvärr gjorde man källarkontor av det men tänk,,,,,           Ha de ...

Av Bent Christiansen - 30 september 2013 14:26

Här får du lite bilder från "Din " tunnel.   Kolla in lastbilen !         Ha de   ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards