Alla inlägg den 16 december 2011

Av Bent Christiansen - 16 december 2011 18:38

Jag har den stora förmånen att få åka Tvärbanan nästan varje dag. Jag tycker det är trevligt, man ser mycket då den till största del befinner sig ovan jord. Man ser även saker som man inte vill se. BILJETTSTRUL. Tvärbanan har egna konduktörer som går från vagn till vagn och kontrollerar att folk har giltigt färdbevis. Vissa har nu inte det. Dessa människor gör nästan vad som helst för att slippa bli kontrollerade. En del flyr till en annan del av vagnen i hopp om att dom ska hinna byta vagn innan det är deras tur. Andra börjar fiffla med mobiltelefonen för att få en SMS biljett mm. Dessa knep är det en del konduktörer som har uppmärksammat, senast idag. Konduktören hade kommit halvvägs in i vagnen när vi kom till en hållplats. En yngling slängde sig ur och sprang in i nästa vagn i hopp om att slippa konduktören. Vad händer ? Konduktören följer efter och hinner precis in i samma vagn som ynglingen. Vad som sas vet jag inte men jag såg det stora röda blocket komma fram. BÖTER. I bland är livet härligt. Vissa som åker kan inte undgå att se konduktören komma, likväl så ska dom börja leta både här och där efter giltigt färdbevis, och samma sak där i hopp om att hinna gå av innan kontrollen är genomförd. BETALA


Ha de

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards