Alla inlägg den 12 december 2011

Av Bent Christiansen - 12 december 2011 19:10

Vilken middag, var på stan och skulle köpa Stiltonost när jag fick se att dom hade Kalvfärs till extrapris. Helt givet tänkte jag det blir Wallenbergare till middag. 1/2 kg färs, 5 stycken äggulor, vispgrädde, salt och peppar. Det blev 8 stycken, jag åt 4 till middag + potatis. Potatis tänker Ni, ska det inte vara potatismos ? Man kan ha det precis som man kan ha vanlig potatis, jag var lite lat idag.

Hur ska han nu få in en cyklist bland Wallenbergarna ! Inte alls svårt, det är en helt annan historia. På min väg ut på stan skulle jag passera en gata där det inte fanns övergångställe, det fanns men det var en bit ifrån. Medans jag står där och väntar på att hinna över ser jag en cyklist komma farande körandes slalom mellan bilarn för att fortare komma fram. Det är då det händer, utan att riktigt se sig för, gäller både bilföraren och cyklisten, öppnas helt plötsligt passagerardörren på en bil. PANG. Den genvägen visste var den tog. Lyckligtvis skadades ingen men cyklisten hävdade att det var bilföraren fel som inte såg sig för. Jag hävdar tvärtom. Det står ingenstans i trafikförordningen att en cyklist har rätten på sin sida att åka slalom mellan bilarna. Hoppas att cyklisten fick sig en tankeställare och fortsättningsvis håller sig till trafikreglerna.


Ha de

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards