Alla inlägg den 28 december 2011

Av Bent Christiansen - 28 december 2011 19:14

På min runda på staden idag var jag som alla andra lediga människor i Gallerian, jag fann inte vad jag sökte så jag bestämmde mig för att ta blå linjen över till Fridhemsplan. På min väg ner i tunnelbanan mötte jag två personer på väg ut. På väg ner så såg jag en kille med städvagn som gick in i en hiss, anars var det folktomt. Märkligt. Väl nere på perrongen var det lika folktomt som på vägen ner. Det kändes redan här lite kusligt. Det är inte det att jag är mörkrädd eller så men någon mer äm jag själv borde det ha varit. Tåget skulle gå om tre minuter så jag hade gott om tid att vandra längs bak i tåget. Vagn ett, inga människor. Vagn två, inga människor. Likadant var det i tredje och sista vagnen. Inte en människa. Jag stod i dörröppningen för att se om det kom flera personer. Det gjorde det inte. Dörrarna stängdes och vi var på väg. Nästa station är T-Centralen. Stiger det inte på någon där kliver jag av tänkte jag. Vilken tur, perrongen var inte full av folk men en del som skulle åt samma håll som jag.

Kusligt värre. 




Ha de  

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards