Direktlänk till inlägg 22 oktober 2009

Varierande

Av Bent Christiansen - 22 oktober 2009 14:53

Vilken dag det har varit så här långt. Jag har handlat, städat, burit, stulit, ätit mm. Jag tar det i kronologisk ordning.

En av mina helt lediga dagar vad gör man då ? Jag började med att ta mig till Fridhemsplan där jag handlade diverse saker, givetvis var det på extrapris det gäller att se över alla kostnader. Väl hemma igen var det dags för städning. Bamse kommer i dag och ska stanna en dryg vecka. Bamse är en katt. Då måste det vara fint hemma. Allt för att vi ska kunna se hur mycket han har skräpat ner, har att göra med betalningen för kattvakten. Sen stal jag!

Vad jag stal vågar jag inte tala om det överlåter jag till Jessica och Johan som är så duktiga på att lista ut saker o ting att komma på. Sen bar jag ner pappersinsamlingen till dess plats. Nu var det dags för lunch, Schweizerschnitzel med skinka, ost, ärtor, rödvinssky och stekt potatis. Vanliga haket nere i city. På väg hem stannade jag till på Konsum vid Jarlaplan, jag köpte mig en ny almanacka för 2010. Ordinarie pris 49:- men jag betalade bara 29:-. Läderklädd fanns i flera färger och även med spiralrygg men jag föredrar den vanliga inbundna.

I kväll blir det hockey på Johanneshov Djurgården möter Södertälje, kan bara sluta på ett sätt. Johan ska med + två av mina bröder. Mickes grabb Niklas ska spela uppvisning i en av pauserna. Sist jag var på hovet tror jag var 1967 eller 1968 hockey VM. Det ser förmodligen inte likadant ut i dag.


Ha de


Ps Lycka till Jessica och Johan  svaret finns i texten Ds

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bent Christiansen - 12 februari 2016 15:28

Vet egentligen inte vad jag ska skriva, ville bara försöka komma igång igen.   Ha de ...

Av Bent Christiansen - 3 december 2013 08:54

Visst är det otroligt vad vi människor har skapat, flygplan, rymdraketer, diverse mediciner mot olika åkommor mm. Vi har även skapat ett forum där vi inte behöver se varandra i ögonen för att kommunicera, internet. Ibland är det riktigt hemskt. Vi ...

Av Bent Christiansen - 24 november 2013 08:39

Varsågod Bryggarbiff4 personer 600 g rostbiff 3 gula lökar Mörkt öl ca en burk 1 dl mjöl 1 tsk cayennepeppar SaltPeppar Gör så här Skär köttet i skivor ca 2 cm tjocka, blanda mjöl och cayennepeppar, vänd biffarna i mjölblandningen s...

Av Bent Christiansen - 9 november 2013 11:08

Vilka härliga ytor.   Tyvärr gjorde man källarkontor av det men tänk,,,,,           Ha de ...

Av Bent Christiansen - 30 september 2013 14:26

Här får du lite bilder från "Din " tunnel.   Kolla in lastbilen !         Ha de   ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards