Alla inlägg den 12 oktober 2009

Av Bent Christiansen - 12 oktober 2009 11:31

Det började inget vidare idag. Satt och såg tidiga morgon nyheter på TV, när det var dags för ekonominyheter var jag i andra tankar jag skulle köpa en ny visp.

  



Den gamla gick sönder förra veckan och jag har inte riktigt förlikat mig med ballongvispen som vi har. Efter att ha sett sporten återvände jag ut till köket. Väl där skulle jag ta telefonen.

  




och slå en signal. Döm om min förvåning när jag fick tag i denna !!!

  



det går visserligen att göra mycket med en fjärrkontroll men inte att ringa, inte än i alla fall. Snabbt in i vardagsrummet för ett byte. Åter i köket hade jag glömt vem jag skulle ringa. Vad jag däremot kom ihåg var att jag skulle köpa en ny visp. Var gör man det ? På mitt andra hem så klart. IKEA.

Tunnelbana till Skärholmen och därefter en buss till IKEA. Jag hinner med en frukost innan dom öppnar, upp för rulltrappan och in i restaurangen. "Bjud din vän på frukost ta två betala för en" lysande tänkte jag, utan att veta att det var precis det som det skulle bli. Jag som alltid är hungrig. 10 spänn för 4 små frallor med pålägg och kaffe.

Efter intagen frukost var det dags att bege sig in i själva varuhuset bland barnvagnar och pensionärer. Börjar man längst ner är köksavdelningen det första man stöter på. Nu skulle här handlas en visp. Vilken mina, inte en visp så långt ögat kunde se, ok ballongvispar fanns det hur många som helst, men någon sådan ville jag inte ha. Jag ville ha en vanlig hederlig visp. Det fanns inte. Hela denna långa resa till ingen nytta, trodde jag.

När jag ändå är här kan jag lika gärna köpa vanliga värmeljus det går alltid åt.

  

Nu kom jag ihåg hustruns ord från gårdagen. " vi behöver blockljus till lycktan " jag köper blockljus också då ligger jag bra till hemma.


  



Där stod jag nu med följande, värmeljus och blockljus men ingen visp. Visst blev det lysande.


Ha de

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards