Alla inlägg den 7 oktober 2009

Av Bent Christiansen - 7 oktober 2009 19:34

Vi försöker hålla vår gård i ett fint skick. Ett skick som ska komma alla till lags, säsongsväxter, rent o snyggt både från ogräs och papper. Ni har säkert sett en del bilder som vi har lagt ut. Varje vår och höst ser vår hyresvärd till att det byts en del växter. Inte många, de flesta har vi satt ut och betalt ur egen ficka. Varje gång det är dags för nyplantering från hyresvärdens sida så ställer trädgårdsfirman de växter som var tänkta i vår del av gården vid sidan om så att vi själva ska kunna plantera hur vi vill ha det. Så även nu. Jag träffade dom på dagen och tackade för utbudet. Väl hemkommen senare under dagen upptäcker jag att någon eller några har stulit en hel del av det som skulle vara våran del av nyplanteringen. Hur lågt kan man sjunka. Gården är låst så det är inte vem som helst som kommer in. Förmodligen så står det fina sådana här....

  


hos någon som inte unnar alla grannar en fin gård.


Ha de





















a

Av Bent Christiansen - 7 oktober 2009 16:40

Jag har köpt kalsingar, inte det lättaste här på jorden men nu är det gjort. Kanske inte dom snyggaste eller hippaste dom duger åt mig. Tog en fika på stan med Jessica och Madeleine. Hon bara flinar när hon ser mig. Om det beror på att hon känner igen mig eller om hon tycker att jag ser rolig ut vet jag inte. Jag hoppas på det förstnämnda. Vi var på Espresso House på Sveavägen. På väg dit var det totalkaos på Sveavägen. En massa taxibilar som protesterade mot turordningen som gäller eller ska börja gälla på Arlanda. Först in först ut var deras budskap. Det är väl ok att dom gör sin röst hörd men, och jag menar verkligen men. Måste dom tuta samtidigt också. Det var ett fasligt liv på alla bilarna. Vad jag vet är det inte tillåtet att tuta hur som helst i tätbebyggt område. Om så är fallet undrar jag varför lagens långa arm som var på plats inte gjorde något. I samma takt som dom tutade i samma takt ylade hundarna. Hur reagerar folk med hörselskador ? Bara för att man är hörselskadad betyder inte med automatik att man hör dåligt, det finns dom som har hörapparater som förstärker vissa ljud. Dom kan inte ha haft det lätt. Hoppas att alla dom som for illa i och med dagens protester i fortsättningen bojkottar taxi. Det finns andra och förmodligen både enklare och mer effektivare metoder att göra sin röst hörd.

Vi hörs



Ha de

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards