Alla inlägg den 3 oktober 2009

Av Bent Christiansen - 3 oktober 2009 10:21

Uppe med tuppem som vanligt. Begav mig i tidig gryningstimme till Plantagen..

  

Såg på deras hemsida att dom hade rea på vissa växter. Det framgick inte exakt vilka så jag tog helt enkelt bussen dit. Hängde på låset viid öppning och for in som en avlöning. Jag visste ungefär vad jag ville ha. Allt som jag hade planerat, inte planterat, var givetvis inte till extrapris. Varför skulle det vara det. Överallt som jag tittade stod det REA 50 %. Men inte på de traditionella höstväxterna. Det var bara att vända hem igen. Tänkte nu göra ett nytt försök på några andra ställen här i stan. Problemet är att det är svårt att hitta priser på växterna. Utbudet är stort och förmodligen är det dagspris som gäller. Kom nu inte dragandes med förslag att jag ska handla på Hötorget. Där går gränsen. Kompis, kompis välkommen, välkommen, halva priset. Ni kommer väl ihåg hur det var med kantarellerna. För det första är jag inte kompis med dom, för det andra är priserna högre där än i många stora livsmedelsbutiker. Det blir till att jaga runt och leta.

Nu är det så att denna gång är inte växterna till gården, de skall planteras på min mormor och morfars grav. Även dom behöver ha det lite fint till hösten.



Ha de    

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards