Direktlänk till inlägg 27 november 2009

Svenskarnas nya

Av Bent Christiansen - 27 november 2009 08:58

Ni har sett dom på stan, dessa marodörer som far fram som vildhästar. Förr var det något man hade på ryggen som alltid var ivägen för oss andra. Dom finns kvar men har i många fall ersatts av dessa. Vissa har inte bara en utan två. Mötte två ungdomar igår på T-centralen, dom hade två var. Dessutom envisas dom med att gå i bredd vilket gör det omöjligt för oss andra att ta oss fram utan att köra slalom värre än Stenmark på hans tid. Vad är det då dom har i dessa farkoster ? Alla kan ju inte vara på resande fot ! Dom finns i olika storlekar också, ju större desto bättre verkar det som när dom far fram. Ingen hänsyn alls. Nu tror Ni att jag menar barnvagnar, icke. Knappast att någon kommer med två stycken samtidigt, fast det förstås det vet man aldrig. Nej jag talar om dessa....

  

Visst har Ni sett dom, förmodligen även stött på dom.

Frågan kvarstår: Vad finns i alla dessa väskor ?


Ha de 

 
 
Ingen bild

jane

27 november 2009 09:25

Hellre bär jag med mig sakerna på ryggen än o släpar de efter mig.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bent Christiansen - 12 februari 2016 15:28

Vet egentligen inte vad jag ska skriva, ville bara försöka komma igång igen.   Ha de ...

Av Bent Christiansen - 3 december 2013 08:54

Visst är det otroligt vad vi människor har skapat, flygplan, rymdraketer, diverse mediciner mot olika åkommor mm. Vi har även skapat ett forum där vi inte behöver se varandra i ögonen för att kommunicera, internet. Ibland är det riktigt hemskt. Vi ...

Av Bent Christiansen - 24 november 2013 08:39

Varsågod Bryggarbiff4 personer 600 g rostbiff 3 gula lökar Mörkt öl ca en burk 1 dl mjöl 1 tsk cayennepeppar SaltPeppar Gör så här Skär köttet i skivor ca 2 cm tjocka, blanda mjöl och cayennepeppar, vänd biffarna i mjölblandningen s...

Av Bent Christiansen - 9 november 2013 11:08

Vilka härliga ytor.   Tyvärr gjorde man källarkontor av det men tänk,,,,,           Ha de ...

Av Bent Christiansen - 30 september 2013 14:26

Här får du lite bilder från "Din " tunnel.   Kolla in lastbilen !         Ha de   ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards