Alla inlägg den 6 november 2009

Av Bent Christiansen - 6 november 2009 21:01

Jag brukar lägga upp bilder på ställen jag varit på och låta Er gissa. Nu ska jag istället visa en sak som Ni ska gissa vad den är till för. Några små ledtrådar men först en bild.

  

Den används i köket ! Den är ungefär 5 cm hög. Har ett drivhjul. Underlättar ett pillrigt jobb.

  

En sådan här borde alla ha.


Vad är det ?



Ha de

Av Bent Christiansen - 6 november 2009 07:20

Kanelbullar!!!! Dessa fantastiska små smakförhöjare, lite småvarma med kall mjölk till visst är det underbart om dom smakar som dom ska. Det gjorde dom. Det blev inga Bouleklot denna gång.

  


 OK att dom kanske inte är världens vackraste, lite olika storlekar och sådär men goda blev dom. 60 stycken, nu ligger det ett gäng i frysen som bara väntar på att få tas fram när det vankas kaffe.

Hustrun var på galej under kvällen så det var bara jag och "Bitte " hemma. Vi tillagade hemlagade Raggmunk, det har väl inte undgått någon att Raggmunk är en av mina absoluta favoriter. Jag är väldigt kräsen när jag går ut och äter dessa. Nu var det andra gången i mitt liv som jag själv skulle tillaga dom från början, förra gången använde jag hushållsmaskinen när jag skulle riva potatis, denna gång blev det rivjärnet. Skillnaden var att det blev bättre riven potatis med maskinen storleken var bättre. Försökte hitta rätt med rivjärnet, ja inte hustrun hon var inte hemma, det vanliga hushållsredskapet men det blev inte rätt storlek.

Nackdelen med att använda maskinen är att det blir mer att diska, men vad gör man inte för konsten.



Ha de

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards