Direktlänk till inlägg 23 november 2009

Igen

Av Bent Christiansen - 23 november 2009 09:18

Då var den här igen, den kommer enligt vissa alldeles för fort. Nyss var det! just det fredag och nu är måndagen här igen. En hel vecka att arbeta innan det är fredag igen. Helgens höjdpunkt var Isabelles födelsedag. Det som skulle ha varit nr 2 missade jag igår. Jag och hustrun har en eller rättare sagt vi skulle skaffa oss en tradition. Vi skulle se julskyltningen på NK. Vi har gjort det dom sista två åren så nu skulle den tredje leda till att det blev en tradition. Vi var på stan när Jessica ringde. Hon och barnen var på väg in till city och hon undrade vad vi gjorde. Vi ska se på NK`s julskyltning. Kul det vill vi också se, var ses vi ? Vi bestämmde träff på Hemköp i city. Nu var det så att vi hade tvättat en del gardiner på fm och dessa skulle strykas innan dom hängdes upp igen. Vi saknade en blomspruta så mitt jobb blev att skaffa en sådan. Medans Jessica, Marie och barnen började gå mot NK for jag runt. Vet Ni hur svårt det är att hitta en blomspruta. Inte nog med att det regnade, det var en massa människor ute så det var trångt var jag än var. Hittade en till slut på Clas Olsson. 29 spänn.

Blöt och trött men ändå nöjd med mitt inköp såg jag fram emot julskyltningen.

Då ringer Jessica. Pappa barnen är sura och griniga dom vill härifrån. Vi drar oss mot tunnelbanan var ses vi ? Det var den julskyltningen det. Vi ses i Sergelgången. Det blev ingen tradition, det enda jag fick se var detta!!!

  




Ha de

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bent Christiansen - 12 februari 2016 15:28

Vet egentligen inte vad jag ska skriva, ville bara försöka komma igång igen.   Ha de ...

Av Bent Christiansen - 3 december 2013 08:54

Visst är det otroligt vad vi människor har skapat, flygplan, rymdraketer, diverse mediciner mot olika åkommor mm. Vi har även skapat ett forum där vi inte behöver se varandra i ögonen för att kommunicera, internet. Ibland är det riktigt hemskt. Vi ...

Av Bent Christiansen - 24 november 2013 08:39

Varsågod Bryggarbiff4 personer 600 g rostbiff 3 gula lökar Mörkt öl ca en burk 1 dl mjöl 1 tsk cayennepeppar SaltPeppar Gör så här Skär köttet i skivor ca 2 cm tjocka, blanda mjöl och cayennepeppar, vänd biffarna i mjölblandningen s...

Av Bent Christiansen - 9 november 2013 11:08

Vilka härliga ytor.   Tyvärr gjorde man källarkontor av det men tänk,,,,,           Ha de ...

Av Bent Christiansen - 30 september 2013 14:26

Här får du lite bilder från "Din " tunnel.   Kolla in lastbilen !         Ha de   ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards