Alla inlägg den 11 januari 2009

Av Bent Christiansen - 11 januari 2009 18:04

Vaknade till ett lugn som vi inte har haft på över en vecka. Skämt å sido det var jätte trevligt med barnen runt fötterna, saknar dom redan.

Det var dop igår, efter att ha hämtat bilen och lastat in hustrun, Therese och barnbarnen bar det av mot Hammarby sjöstad för att hämta Jessica och Missilen. Nu skulle barnstolen monteras ! Inga problem. Fast med alla och iväg ! trodde Ni ja, efter 200 meter säger Jessica. Pappa jag måste fixa om säkerhetsbältena dom sitter fel. Sagt o gjort det var bara att stanna. Ny sats, då säger Therese. Pappa vad är det som hänger innanför dörren ? Då hade gummilisten mellan dörren och chassit släppt. Nytt stopp. Ny sats. Vi kanske skulle stanna och köpa lite godis till barnen det är i alla fall lördag upplyste hustrun mig om. OK vi stannar i Sillekrog då kan vi passa på att göra eventuella behov också. Ny sats. När ska vi äta ? Vi kan stanna i Herrbeta där finns en fin liten vägkrog. Pannkakor med sylt och grädde, ostfrallor, köttbullsmacka, dagensrätt, korv med pommes samt en bagel med parmesanskinka. 400 spänn senare satte vi oss ner och fick lite i magen. Mot dopet. Nu 20 mil senare hade vi varit på väg i 3 1/2 timme.

Vi kom ändå fram i god tid innan dopet började. Själva akten var jättefin, den lilla gossen Emrik sa inte ett knyst under dopet inte ens när han fick vatten över huvudet. Efter ceremonin var det uppdukat till lite mat och kaffe. Min svåger målare Hellman försökte ta åt sig äran vad gällde maten.

Målare Hellman 

 Men den gubben gick inte, nej det var snyggingen i bakgrunden, som för övrigt är väldigt lik mig. som är min syster som hade gjort maten. Hon är inte bara duktig på att laga mat hon är mormor också.

 Mormor Lisa och Emrik

 Vi fick en fantastisk god biff Stroganoff.  

 Biff Stroganoff

Jag tror att även när det gäller matlagning så är min syster lik mig.

Hemfärd, gick bättre än ditfärden. Endast ett stop för att sträcka på benen och göra vissa behov.

Senare på kvällen kom Jennie och Laurent hem från New York, det var spänt hos barnen innan dom väl kom. Skulle det finnas några presenter`?

Det fanns det. Även jag och hustrun blev förärade varsin present, jag fick en skjorta, hustrun en topp och 2 par trosor som fransmannen hade valt till sin svärmor. 

Nu ska vi bort till en granne för att diskutera den kommande renoveringen av våra lägenheter. Det ska bli spännande och se om dom har ungefär samma åsikter som vi har.

Trevlig kväll. 





Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards