Alla inlägg den 8 januari 2009

Av Bent Christiansen - 8 januari 2009 19:32

Under våra dagar som barnpassare så fanns det vissa saker som barnen skulle göra. En av dessa göromål var läxor, gäller endast Alexander. Vis som man är så hade vi lagt upp en plan för Alexander så att läxorna skulle vara klara på måndag när han börjar i skolan igen. Om det nu inte var för......

Återkommer om det. I går pratade jag med min syster, jag nämnde då vad som var på gång mm och att barnen fortfarande hade lov. Börjar inte dom i skolan den här veckan ? Nej nej inte förrän på måndag svarade jag. Gott så.I morse när jag var ute och tog lite frisk luft vid åttatiden såg jag en massa skolbarn i deras skola, skolan ligger så till att den syns från deras hus. Jag kollade med Alexander som bedyrade att det var endast de barn som gick på fritis denna vecka som var i skolan. Vid halv elva tiden var vi klara att ge oss av mot Vasatan när telefon ringer. Det var Alexanders fröken. Varför är inte Alexander och Cassandra i skolan. Hustrun som svarade i telefon sa att dom börjar inte förrän på måndag. Det har deras mamma upplyst oss om. Tyvärr svarade fröken dom började i går ! Kvickt iväg med Alexander till skolan, Cassandra hade endast en kort stund kvar på dagen så för hennes del spelade det ingen roll. Vilken mina. Alla läxor som vi trodde skulle vara klara till på måndag skulle således varit klara som i går. Stackarn har suttit hela eftermiddagen med sina läxor. Vi tar inte på oss något ansvar för detta, vi får helt enkelt skylla på deras mamma. Hur som helst nu är det skoldag i morgon inget att göra åt.

Vad tokigt det kan bli ibland.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards