Direktlänk till inlägg 24 juni 2009

Saker du inte visste men gärna vill veta eller ???

Av Bent Christiansen - 24 juni 2009 08:54

Godis


Salta fiskar - en salt fisk väger runt 5,5g.
Chokladtoffé - en chokladtoffé väger runt 13,2g
Mintpralin - en mintpralin väger runt 10,8g (vilket är en gnutta intressant då mintpralinen och chokladtoffén ser likadana ut, men chokladtoffé väger kanske mer än mint).
Döskallar - en döskalle väger runt 14g.
Fruktnappar - en fruktnapp väger runt 4,2g.
Stora nappar - en stor napp väger runt 21g.
Apelsinklyftor - en apelsinklyfta väger runt 5,2g.
Och till sist Hot lips - en hot lips väger runt 8,8g.


Frukt

•1. En banan väger i genomsnitt 205 g
•2. Ett royal gala äpple i genomsnitt 136 g
•3. En gurka 463 g
•4. Och till sist så väger en ananas i genomsnitt 1606 g.


Duvor

1. Duvor är tjocka. Var bor dom? Var är deras ungar?
Stan svämmar över av duvor. Runda tjock duvor som går och pickar i sig all mat det kan hitta.
Tänk efter nu: Var bor alla dessa duvor egentligen? Var finns deras ungar? De är ju som sagt väldigt tjocka. De ryms ju knappast under takplattorna och de bor inte i träd. Så var bor dom då?
Så jag sökte upp en fågelintresserad människa för att få svar på frågan.
Jag fick svaret att duvor gillar små utrymmen (hur dem nu ryms där..) t.ex holkar och liknande men de kan också lägga sina ägg ovanpå pelare i parkeringshus. Då parkeringshuset Haga ligger alldeles i närheten av Odenplan så antar jag att jag nu vet var alla Odenplans duvor är uppfödda.


Brösthårsförlängning

Finns brösthårsförlängningar?
En anonym människa ställde frågan om det finns brösthårstransplantationer då man tar hår från huvudet och sätter fast det på bröstet.
Detta tyckte jag lät mycket intressant så jag googlade runt lite men kunde inte riktigt hitta något som stödde det. Jag var helt enkelt tvungen att ringa runt.
Jag började med att ringa till Medical Clinic som sa att det går att transplantera hår från och till nästan var som helst på kroppen men att de inte hade haft någon som faktiskt skaffat sig lite extra brösthår.
Sen ringde jag New Hair Clinic som gav mig samma svar.
Tredje stället, Nordic Hair, sa att det är möjligt att göra det men att dom inte visste något om folk faktiskt gjorde det då de (detta sades i en rätt sur ton) faktiskt inte utförde hårtransplantationer utan bara laserbehandlingar. Oops.... De föreslog att jag skulle ringa till Medical Clinic.
På fjärde stället, Ilter Clinic, så sa den snälla kvinnan att jag fick prata med (som satt i möte och ändå tog sig tid med oss) att ja det går och ja det finns folk som gör det. Hon hade själv träffat på en man som opererat lite härligt fluff till bröstkorgen. Problemet med detta är dock att håret växer sig lika långt som det skulle ha blivit om det växt kvar på huvudet så man skulle bli tvungen att trimma det regelbundet.


Blev Ni klokare ?


Ha de



 
 
daniel

daniel

26 juni 2009 21:51

Hej,
Kul blogg!
Roligt att du refererar till vår klinik och att du fick positivt bemötande. Ett mer vanligt kosmetiskt ingrepp är att man tar hårsäckar från huvudet och placerar dessa i ögonbrynen. Om man nu önskar mer hår i ögonbrynen...

http://www.ilterclinic.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bent Christiansen - 12 februari 2016 15:28

Vet egentligen inte vad jag ska skriva, ville bara försöka komma igång igen.   Ha de ...

Av Bent Christiansen - 3 december 2013 08:54

Visst är det otroligt vad vi människor har skapat, flygplan, rymdraketer, diverse mediciner mot olika åkommor mm. Vi har även skapat ett forum där vi inte behöver se varandra i ögonen för att kommunicera, internet. Ibland är det riktigt hemskt. Vi ...

Av Bent Christiansen - 24 november 2013 08:39

Varsågod Bryggarbiff4 personer 600 g rostbiff 3 gula lökar Mörkt öl ca en burk 1 dl mjöl 1 tsk cayennepeppar SaltPeppar Gör så här Skär köttet i skivor ca 2 cm tjocka, blanda mjöl och cayennepeppar, vänd biffarna i mjölblandningen s...

Av Bent Christiansen - 9 november 2013 11:08

Vilka härliga ytor.   Tyvärr gjorde man källarkontor av det men tänk,,,,,           Ha de ...

Av Bent Christiansen - 30 september 2013 14:26

Här får du lite bilder från "Din " tunnel.   Kolla in lastbilen !         Ha de   ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards