Direktlänk till inlägg 14 februari 2012

Backat drygt 30 år

Av Bent Christiansen - 14 februari 2012 21:28

I början av 80-talet började jag min karriär inom nöbelbranschen. Jag började på lagret. Där fick man lära sig att skruva ihop möbler. Vad som verkade vara helt omöjligt visade sig ganska snart var rätt enkelt. Med rätt verktyg och i kronologisk ordning gick det mesta att få ihop. Sendan dess, som snart är 30 år har jag alltid bett att få mina möbler som vi har köpt monterade och färdiga. Så inte idag. Jag skulle själv skruva ihop ett antal saker. Kan väl inte vara så svårt tänkte jag. Började med instruktionerna. Vem i h-e har skrivit detta ? Helt fel. Skulle jag följa deras ordning skulle jag vara tvungen att vara Houdini för att skruva fast listerna till lådorna. Det här skall göras på mitt sätt d.v.s

"hemmafixaren " var åter igång. Allt började bra, alla delar fanns till den första delen som var en TV bänk. Hur lätt som helst. Nästa var ett satsbord i 3 delar, nu började det bli lite tjurigt. Varför sätta dit toppskivan först ? Nu gällde det att tänka efter. Självklart annars går det inte att fästa de nedre benen. Sagt o gjort, det blev riktigt bra. Nu kom elddopet. Den stora skänken. Principen var den samma som för TV bänken men den skillnade att nu skulle det dit dörrar. Dörrar min stora fasa. Har alltid varit och kommer alltid att så förbli. Kära vänner inget undantag denna gång heller. Första dörren av  3 inga problem. Andra dörren, ja det kunde blivit bättre något sned. Det fixar jag imorgon. Tredje dörren, nu ger jag upp. Sned o vind vilken skruv ska jag lätta på respektive dra åt. Till slut gav jag upp. Jag får fixa det imorgon. Skyller på att det börjar bli sent o mörkt.




Ha de 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bent Christiansen - 12 februari 2016 15:28

Vet egentligen inte vad jag ska skriva, ville bara försöka komma igång igen.   Ha de ...

Av Bent Christiansen - 3 december 2013 08:54

Visst är det otroligt vad vi människor har skapat, flygplan, rymdraketer, diverse mediciner mot olika åkommor mm. Vi har även skapat ett forum där vi inte behöver se varandra i ögonen för att kommunicera, internet. Ibland är det riktigt hemskt. Vi ...

Av Bent Christiansen - 24 november 2013 08:39

Varsågod Bryggarbiff4 personer 600 g rostbiff 3 gula lökar Mörkt öl ca en burk 1 dl mjöl 1 tsk cayennepeppar SaltPeppar Gör så här Skär köttet i skivor ca 2 cm tjocka, blanda mjöl och cayennepeppar, vänd biffarna i mjölblandningen s...

Av Bent Christiansen - 9 november 2013 11:08

Vilka härliga ytor.   Tyvärr gjorde man källarkontor av det men tänk,,,,,           Ha de ...

Av Bent Christiansen - 30 september 2013 14:26

Här får du lite bilder från "Din " tunnel.   Kolla in lastbilen !         Ha de   ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards