Direktlänk till inlägg 11 augusti 2009

Madeleines förlovning och hyckleri

Av Bent Christiansen - 11 augusti 2009 14:39

 Hyckleri nr 1.

" JÖSSES " Kan man säga annat. Nu slår dom sig fria, först den ena och sen den andra. Kanske är det så att vår kära regent äntligen börjar förstå ett och annat. Vilket liv, inte nog med att den stackars pojken måste fråga fadern om lov, nej regeringen ska säga sitt också. Vad kommer härnäst.

Hyckleri nr 2.

Var på en trevlig restaurang på Rörstrandsgatan och intog en god lunch. Vid min sida satt två kvinnor i 40-årsåldern. De två samtalade om vad de hade gjort på semestern och snart kom samtalet in på vikt. Tro nu inte att jag tjuvlyssnade det gjorde jag inte. Det gick inte att undgå att höra vad de sa, för det första satt vi väldigt nära varandra, för det andra pratade bägge två väldigt högt. Åter till samtalet, vikt. Bägge beklagade sig över att de hade gått upp i vikt under semestern och att det nu var dags att göra något åt saken. Jag ska börja på jympa sa den ena. När då sa den andra. Till hösten, jag väntar lite, tycker att det är synd att låta fina sensommarkvällar gå till spillo på ett gym när man kan vara ute och äta och dricka gott. Hur går det då med vikten frågade den andra, det problemet tar jag då. Hur är det själv ? Jag har redan börjat, tar långa promenader efter jobbet och framförallt tänker jag på vad jag stoppar i mig. Förutom på helgerna då måste man ju unna sig lite god mat och en flaska gott vin. Så där fortsatte deras samtal, hur viktigt det var med motion och maten man stoppade i sig. En av anledningarna till att jag äter lunch här ibland är att efter maten bjuder dom på efterrätt. I dag var det kladdkaka. Vad tror Ni damerna stoppade i sig efter maten. Just det kladdkaka. Inte en bit var utan tre bitar. Dessutom socker i kaffet.

Snacka om hyckleri.


Nu kommer det efterlängtade regnet, tycker det är skönt när det strilar ner utanför köksfönstret. Det är dessutom bra för våra blommor på gården. Solrosorna har börjat blomma, ska ta ett kort och lägga ut på sidan så får Ni se.

Nu ska jag rulla köttbullar, har köpt drygt ett kilo köttfärs så eftermiddagen är räddad.


Ha de

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bent Christiansen - 12 februari 2016 15:28

Vet egentligen inte vad jag ska skriva, ville bara försöka komma igång igen.   Ha de ...

Av Bent Christiansen - 3 december 2013 08:54

Visst är det otroligt vad vi människor har skapat, flygplan, rymdraketer, diverse mediciner mot olika åkommor mm. Vi har även skapat ett forum där vi inte behöver se varandra i ögonen för att kommunicera, internet. Ibland är det riktigt hemskt. Vi ...

Av Bent Christiansen - 24 november 2013 08:39

Varsågod Bryggarbiff4 personer 600 g rostbiff 3 gula lökar Mörkt öl ca en burk 1 dl mjöl 1 tsk cayennepeppar SaltPeppar Gör så här Skär köttet i skivor ca 2 cm tjocka, blanda mjöl och cayennepeppar, vänd biffarna i mjölblandningen s...

Av Bent Christiansen - 9 november 2013 11:08

Vilka härliga ytor.   Tyvärr gjorde man källarkontor av det men tänk,,,,,           Ha de ...

Av Bent Christiansen - 30 september 2013 14:26

Här får du lite bilder från "Din " tunnel.   Kolla in lastbilen !         Ha de   ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards