Alla inlägg den 31 oktober 2008

Av Bent Christiansen - 31 oktober 2008 07:22

Halt, blåsigt, kallt, ruggigt, trist, blött listan kan bli hur lång som helst och som grädde på moset.


Hur kul är det. Försökte ringa min tandläkare. HÖSTLOV. Försökte ringa City Dental. Nu trodde Ni att jag skulle skriva HÖSTLOV. Fel, upptaget. Hela dagen upptaget. Sitter fortfarande med tandvärk. Sovit dåligt sen i onsdags, tandvärk. Kan knappt jobba, tandvärk. Knyta skorna, tandvärk. Köra bil, tandvärk. Bara tandvärk. Ni som känner mig vet att jag drar mig för att gå till tandläkaren. Sist jag var där var förra sommaren, om den resan skulle jag kunna skriva en hel roman om, jag lovar jag skall skona Er från den. Något måste göras. Tabletter? Håller inte i längden. Kallt vatten? Springer på muggen hela tiden. Sprit? För ett år sen eller mer hade det varit den enklaste vägen men nu är det andra tider som gäller. Har en del åtaganden under dagen men sen vete f-n om jag inte måste ta och sätta mig på akuten på Flemminggatan.

Nu till något som är betydligt roligare, ja inte på Danska.

Vi har hyrt ett hus i Lönstrup nästa sommar. Vecka 29 för att vara mer exakt.

 

 5 sovrum, stort allrum med integrerat kök, håll i Er nu. Svimmingpool. Sug på den, svimmingpool. Nu kommer nästa karamell. Den är inomhus.

Här skall vi hygge oss som dansken säger, kall läsk eller vad Ni vill. Efter ett dopp drar man sig till myshörnan.

 

Ser inte helt fel ut va. Alla kommer att vara där. Alla i familjen, och då menar jag alla. Inte bara vår familj utan alla syskon med familj, pappa, ja alla. Nu ska inte alla bo i samma hus. Vi har hyrt 3 sommarhus. Den stora händelsen går av stapeln v 29 nästa sommar. Nu återstår bara att boka biljetter till båten. Och det mina vänner är inte gratis. Svindyrt. Vi kommer att behöva 7-8 bilar med oss. Jag gissar på att varje bil kostar 3-4 tusen kr t.o.r. Men smakar det så kostar det. Vad huset ovan kostar vågar jag inte skriva om, det var också dyrt.  





Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards