Alla inlägg den 19 oktober 2008

Av Bent Christiansen - 19 oktober 2008 08:41

 Jessica fyllde år och hela familjen samlad, jag tror att det var tredje gången på en månad. Måste vara nytt rekord. Detta var alltså Jessicas dag, hon i focus, det är väl så det skall vara när man fyller år. Stå där vid rodret och kunna säga. Detta är min dag.

 

 Vi började med kaffe och tårta, alla barnen ville vara först att få, han fick en större bit än mig! Min ramlade! Jag fick bara 3 hallon! Sen var det det där med läsk. Morfar hade gjort något så korkat som att köpa 3 olika sorter. Fruktsoda, Apelsin och Päronsoda? Först visste ingen vilken sort som skulle fram på bordet, det slutade med att alla öppnades. Efter kaffe var det dags att lufta de små. Morfar tog på sig uppgiften. På med kläder och sen ut.

Vilken resa, tänk Er en 9-åring, en 7-åring, en 2-åring då är det inte lätt.Framför allt inte när man inte är van. En for åt höger, den andra åt vänster och så den lille som försökte hänga med åt alla håll. Titta morfar jag kan hänga upp o ner. SLÅ DIG INTE. Titta morfar jag kan stå på händer. SLÅ DIG INTE. Var är den lille? Titta morfar jag kan klättra högst upp. SLÅ DIG INTE. Var är den lille? Så där fortsatte det. Dom stora for som yra höns med den lille i hasorna och morfar efter. Hade ni trevligt? Vad svarar man jo med ett enda stort utropstecken !!!!!! Visst inga problem. Var finns det valium?

Middag. Morfar hade gjort en kalvstek dagen innan.

 

 Fyra timmars arbete som nu skulle slaktas på mindre en än timme. GODKÄNT. Det var alla överens om klart GODKÄNT. Gräddsås, vinbärsgele, kokt potatis det blev en underbar middag.

Nu somnade Missilen, det hade varit en lång dag. Hon somnade i famnen på Jennie, vilket hon inte hade något emot. Jag tror hon tycker om att ha en liten krumelur i famnen men då skall det vara någon annans ingen egen. Sorry Laurent.

Vid sjutiden bröt vi alla upp, det hade varit en lång dag. Jag undrar vad Missilen tänkte när hon vaknade och alla var borta.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards