Alla inlägg den 22 oktober 2008

Av Bent Christiansen - 22 oktober 2008 19:18

I dag var det den stora dagen, nu skulle den invigas, dagen vi alla väntat på. Hela familjen satt spänt vid bordet. Skulle den hålla för alla lovord, skulle den hålla värmen, blev ytan så som dom lovat. Som den filur man är dröjde jag med momenten. Först skulle den inspekteras framifrån. Sedan underifrån. Varför inte ta en titt från sidan när jag ändå var på gång. Efter ett antal minuters tittande var det så äntligen dags. Vänta lite nu tittade jag underifrån? Svar nej, jag vände genast på den men kunde inte upptäcka några konstigheter. Proceduren fortsatte. Vilka verktyg skulle nu användas, här gällde det att tänka till. Jag ville för allt i världen inte förstöra den fina saken första gången. Ska det vara något i plast? Eller kanske i trä? Svåra frågor. Svåra frågor som måste ha ett svar innan jag satte igång. Efter en stund, som var som evigheter för resten av familjen fortsatte jag. Jag tar en i plast. Folkets jubel, han har äntligen bestämmt sig.

Nu är det inte bara att börja, fortfarande fanns det vissa saker som måste klargöras. Vad gör vi av den efter användandet? Får den plats bland alla andra? Ska någon gammal slängas ? I så fall vilken. Nu började jag vackla. Jag vill helst inte bli av med någon gammal. Varför inte ? undrade hustrun. Det är som att skiljas från en kär gammal vän. Ungefär som du och dina blommor. Vad har mina blommor med saken att göra? Du kan ju inte slänga några. Det kan jag visst. OK imorgon tar jag hem nya blommor till dig så får vi se vad du kastar. Det där är ett slag under bältet! Inte alls, upp till bevis. Nu gäller det att komma hem med ett stort åbäke så att något gammalt åker ut. Vad ska vi ta! En Kentia palm kanske dom är stora. Kom du inte ifrån ämnet nu? Det var hustrun som pratade. Visst ja min nya......

Fram med ett verktyg i plast. På med plattan, lite smör, efter en stund började den fräsa, vilket härligt ljud. I med kärringbråskan. Fantastiskt vilka färger det blev, vilken smak. Otroligt.

Välkommen kära stekpanna.

 

Vilken jag slängde? Det är inte färdigdiskuterat än.




 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards