Direktlänk till inlägg 18 mars 2012

Med Roger Moore i lurarna

Av Bent Christiansen - 18 mars 2012 19:02

Roger Moore, det säger allt. Roger Moore 

Vid mitt besök i den förbjudna staden skulle man erlägga en disposition på ca 100:- när man hyrde en liten bandspelare med hörlurar. Dessa fungerade som en guide när man promenerade genom den förbjudna staden.

 

Vid hyrtillfället frågade dom om man ämnade gå hela vägen genom staden och tillbaka eller om man skulle gå enkel väg. Vi sa att vi bara tänkte gå en väg, rakt igenom. Då sa min följeslagare. Märk din sedel på något sätt så att bara du känner igen den. Varför då frågade jag. Gör bara som jag ber dig. Jag skrev mina initialer i ena hörnet och lämnade sedeln till killen  bakom disken. Åter till hörlurarna. Man skulle välja på vilket språk man ville ha sin guide. Svenska fanns inte så jag valde engelska. Följ nu bara instruktionerna på bandet så ska Ni säkert få det trevligt sa killen bakom disken. Jag satte på bandspelaren och där var han. Roger Moore. Han skulle vara min guide. Han hälsade mig välkommen och bad mig gå till check point nr 1. Så där fortsatte det tills vi hade gått igenom hela den förbjudna staden. Jag måste säga att han har en fantastisk röst, det var som om han gick bredvid mig och pratade.

Väl framme på andra sidan var det dags att återlämna bandspelare och hörlurar. Jag gjorde så och fick även tillbaka min deposition på ca 100:-. Titta på sedeln sa min följeslagare, varför då ? Titta på den. Jag vecklade upp den och döm om min förvåning när det i ena hörnet var mina initialer, de som jag hade skrivit. Nu förstod jag hur man skapar arbetstillfällen.


Ha de 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bent Christiansen - 12 februari 2016 15:28

Vet egentligen inte vad jag ska skriva, ville bara försöka komma igång igen.   Ha de ...

Av Bent Christiansen - 3 december 2013 08:54

Visst är det otroligt vad vi människor har skapat, flygplan, rymdraketer, diverse mediciner mot olika åkommor mm. Vi har även skapat ett forum där vi inte behöver se varandra i ögonen för att kommunicera, internet. Ibland är det riktigt hemskt. Vi ...

Av Bent Christiansen - 24 november 2013 08:39

Varsågod Bryggarbiff4 personer 600 g rostbiff 3 gula lökar Mörkt öl ca en burk 1 dl mjöl 1 tsk cayennepeppar SaltPeppar Gör så här Skär köttet i skivor ca 2 cm tjocka, blanda mjöl och cayennepeppar, vänd biffarna i mjölblandningen s...

Av Bent Christiansen - 9 november 2013 11:08

Vilka härliga ytor.   Tyvärr gjorde man källarkontor av det men tänk,,,,,           Ha de ...

Av Bent Christiansen - 30 september 2013 14:26

Här får du lite bilder från "Din " tunnel.   Kolla in lastbilen !         Ha de   ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards