Direktlänk till inlägg 19 april 2009

Hemma igen

Av Bent Christiansen - 19 april 2009 07:36

Efter några hektiska dagar trampar jag åter svensk mark. Det var förvisso trevligt att träffa delar av den danska släkten men det hade varit ännu trevligare om det hade skett under andra former. Vi hade tänkt göra Köpenhamn under ett dygn men efter begravningen var det bara hemgång som gällde.

PÅ vägen hem stannade vi i Linköping för att hälsa på Angelica med familj. Jag hade aldrig varit där dom bor nu så det var trevligt.

 Huset

Det är ett fint litet hus dom har Angelica och Jonas. Ute på landet men ändå inte så långt från Linköping C. På tomten, inte min bror, finns det ett uthus.

 uthus

Detta uthus är tänkt att rustas upp så att deras dotter Alica ska kunna få något alldeles eget. Jag och lillebror Micke såg genast en stor potential med huset, framför allt Micke. Det här går att göra hur läckert som helst. Huset har ett loft som sträcker sig över drygt halva ytan, vilken möjlighet att fixa en häftig kvart. Nu hade tungan mer bråttom än hjärnan. Jag kan komma ner hit och rita upp huset åt Er ! Göra ett förslag på hur det skulle kunna se ut ? Nu är det så att jag gillar jobb som dessa.  

 jobbet

Under tiden hade tomten, inte deras tomt utan min bror tomten, sagt att det är klart att Ni ska ha en duschkabin i källaren det fixar vi. Jag kommer ner hit, tar med mig en polare så är det snart fixat. Vi i familjen Christiansen är sådana, ska det fixas så är det NU ICKE NU MEN NU, danskt talesätt. Så om allt funkar åker jag med min syster ner till dom på tisdag och påbörjar jobbet.

Det var skönt att se sin egen familj igen, även om jag bara hade varit borta ett par dagar så är hemma alltid hemma. Jessica och missilen kom över på middag och det är alltid lika trevligt. Missilen kör mer och mer med oss, framför allt med Marie. Det ska hända något hela tiden.

I dag ska gården få sig en omgång, vattenslangen och utemöblerna är på plats så nu blir det städning av dessa. Det vi planterade i höstas och som vi inte har en aning om vad det är börjar komma upp. Ett par dagar med riktigt fint väder kommer att göra susen.

En mustig vårgryta skall också hinnas med liksom tvättstugan.


Ha de 










 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bent Christiansen - 12 februari 2016 15:28

Vet egentligen inte vad jag ska skriva, ville bara försöka komma igång igen.   Ha de ...

Av Bent Christiansen - 3 december 2013 08:54

Visst är det otroligt vad vi människor har skapat, flygplan, rymdraketer, diverse mediciner mot olika åkommor mm. Vi har även skapat ett forum där vi inte behöver se varandra i ögonen för att kommunicera, internet. Ibland är det riktigt hemskt. Vi ...

Av Bent Christiansen - 24 november 2013 08:39

Varsågod Bryggarbiff4 personer 600 g rostbiff 3 gula lökar Mörkt öl ca en burk 1 dl mjöl 1 tsk cayennepeppar SaltPeppar Gör så här Skär köttet i skivor ca 2 cm tjocka, blanda mjöl och cayennepeppar, vänd biffarna i mjölblandningen s...

Av Bent Christiansen - 9 november 2013 11:08

Vilka härliga ytor.   Tyvärr gjorde man källarkontor av det men tänk,,,,,           Ha de ...

Av Bent Christiansen - 30 september 2013 14:26

Här får du lite bilder från "Din " tunnel.   Kolla in lastbilen !         Ha de   ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards