Alla inlägg den 24 februari 2008

Av Bent Christiansen - 24 februari 2008 12:15

För 4 portioner:
4 kycklingfiléer
1 paket bacon (140 g)
½ purjolök
salt och peppar efter smak
2 dl matlagningsgrädde
2 dl ört crème fraiche
riven ost

Gör så här:

  • Smöra en ugnssäker form.
  • Dela kycklingfiléerna i mindre bitar och stek dem lätt i en stekpanna.
  • Salta och peppra kycklingen och häll över i formen.
  • Skiva bacon i mindre bitar, och hacka purjolöken.
  • Fräs bacon och purjolöken i stekpannan.
  • Slå på grädde och ört crème fraiche i stekpannan.
  • Peppra och salta efter smak.
  • Häll blandningen över kycklingen.
  • Strö på riven ost.
  • Gratinera i ugnen i 20 minuter i 225 g C.
  • Servera tillsammans med pasta eller ris.
  •  
    Av Bent Christiansen - 24 februari 2008 00:03

    Bilden nedan kommer ifrån Lönstrup, det är ett ställe som jag längtar till och jag hoppas att du och jag Marie kan göra en tur dit under våren.Visst ser det härligt ut, alla vågorna, fyren, fiskebåtarna, dom som ännu finns kvar vill säga.Lönstrup är på väg att blomma upp igen, inte som andra fd fiskebyar längs Danmarks västkust utan mera som ett konstnärssamhälle. Det kulturella livet blomstrar för fullt, målare, keramiker, författare alla har dom hittat något på denna plats som driver dom framåt i sin kreativitet. Bilden ovan är tryckt efter en akvarell av konstnären Jörn K Andersen. Jag har några bilder till som jag framöver kommer att lägga ut. Till alla Er som inte har besökt denna underbara plats försök att komma dit. Jag hjälper Er gärna med lite tips och råd. Det är inte  mer än 5 mil till Skagen från Lönstrup.Lugn Ni andra det finns även kultur för Er, barer, musik, underhållning mm.Ha nu en underbar dag.Bent

    Tidigare månad - Senare månad

    Presentation

    Fråga mig

    1 besvarad fråga

    Kalender

    Ti On To Fr
           
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10
    11
    12 13 14
    15
    16
    17
    18
    19
    20
    21
    22
    23 24
    25
    26
    27
    28
    29
    <<<
    Februari 2008 >>>

    Sök i bloggen

    Senaste inläggen

    Kategorier

    Arkiv

    Länkar

    RSS

    Besöksstatistik

    Gästbok


    Ovido - Quiz & Flashcards