Direktlänk till inlägg 12 november 2012

Apelsiner, säng och bordsslipning

Av Bent Christiansen - 12 november 2012 17:02

Ungefär så som rubriken lyder har min dag varit. Jag är inne i en period när jag bara måste ha färskpressad Apelsinjuice till frukost. Jag letar extra priser och är beredd att åka en bit för att komma åt dom billigaste. Om dom sen smakar bra också så är detta ett plus. Men det gör dom flesta så här års. "Apelsiner de ä mitt liv de se" vem sa så 

" de ä mitt liv de se "  


Vi har för några år sedan införskaffat oss sådana här  

Höj o sänkbara, elektriska. Problemet är att min säng har den senaste tiden börjat knarra något så fruktansvärt, men bara när jag har höjt den en aning. Få nu inga dumma tankar. Jag bestämmde mig därför för att försöka åtgärda problemet. Upp med huvudgaveln så högt det gick, kände lite på diverse skruvar och där var det en skruv var lös, ja inte hos mig utan sängen. Drog till den och passade även på att smörja lite. Nu knarrar den inte längre, hoppas jag.


Vi har mycket Ek i vårt hem, matbord, slipades och oljades för en månad sen. Soffbord och hörnbord, nu var det deras tur att få en omgång, inga dumma tankar nu heller pratar om borden. Först ska dom torkas av sen på med olja för att sedermera slipas.  


Torka bort all slipmassa för att en än gång oljas in. Detta skall sedan verka ett par timmar innan det är dags att ta bort all överbliven olja. Hur dom blev ? Jätte fina.   




Ha de

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bent Christiansen - 12 februari 2016 15:28

Vet egentligen inte vad jag ska skriva, ville bara försöka komma igång igen.   Ha de ...

Av Bent Christiansen - 3 december 2013 08:54

Visst är det otroligt vad vi människor har skapat, flygplan, rymdraketer, diverse mediciner mot olika åkommor mm. Vi har även skapat ett forum där vi inte behöver se varandra i ögonen för att kommunicera, internet. Ibland är det riktigt hemskt. Vi ...

Av Bent Christiansen - 24 november 2013 08:39

Varsågod Bryggarbiff4 personer 600 g rostbiff 3 gula lökar Mörkt öl ca en burk 1 dl mjöl 1 tsk cayennepeppar SaltPeppar Gör så här Skär köttet i skivor ca 2 cm tjocka, blanda mjöl och cayennepeppar, vänd biffarna i mjölblandningen s...

Av Bent Christiansen - 9 november 2013 11:08

Vilka härliga ytor.   Tyvärr gjorde man källarkontor av det men tänk,,,,,           Ha de ...

Av Bent Christiansen - 30 september 2013 14:26

Här får du lite bilder från "Din " tunnel.   Kolla in lastbilen !         Ha de   ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards