Alla inlägg den 22 maj 2010

Av Bent Christiansen - 22 maj 2010 06:52

Som Ni ser på rubriken så är lördagens program fullmatad. Gräva gropar : På måndag kommer det växter till vår gård. Hela rabatten var tidigare en enda stor häck, ja ingen kvinnobakdel utan en häck bestående av en massa buskar, ja tänk nu inte på andra sidan av häcken utan en sådan där med en massa löv. Denna häck klipptes ner till roten och vi bestämde då att  hålla den nere, det såg bättre ut. Jag ska lägga ut en del bilder senare så förstår Ni vad jag menar. Problemet sen dess har varit att när något ska planteras så måste man först gräva utav bara den, hela jorden består bara av en massa rötter. Inte TV serien utan sådana där grenar som växer under jord. Dessa grenar går åt alla håll i mängder, det som gäller är en planteringsspade och en sekatör sen är det bara att leka Arkeolog. Nu ska det alltså grävas 5 hål för att nästa vecka kunna plantera ner 15 växter. 2 hål är redan klara gjorde dessa igår. Varje hål tar ungefär 45 minuter så det är ett styvt jobb.

Efter gården blir det handling, jag äger bara 1 vit strumpa, hur kul skulle det inte se ut med en vit och en svart strumpa det funkar inte. Vidare ska det handlas något gott till kvällen, premiär för grillning på gården. Hoppas nu bara att vädret håller i sig. Dom 2 äldsta barnbarnen kommer på besök i kväll, dom ska sova över, då blir det liv i luckan ska försöka sova en stund på em så att jag orkar med. Morfar har en överaskning åt dom, en stor gräddtårta. Jag fick en av min syster som hade blivit över. Säg den ungen som inte gillar gräddtårta eller en morfar för den delen.

Kan inte undanhålla Er den denna bild, så här serverar jag mina gäster "vickning" när det är fest.

  



Ha de

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards