Alla inlägg den 15 maj 2010

Av Bent Christiansen - 15 maj 2010 10:19

Ibland går det inte alls som man har tänkt sig, hustrun och jag var ute och handlade en klänning till henne häromdagen. Om 2 veckor ska vår mellandotter gifta sig och skälvklart vill man ha något nytt och fräscht. Inte jag sa jag kaxigt, jag har en en alldeles utmärkt kostym som hänger i garderoben den duger. Den har visserligen några år på nacken men slagen, stilen allt håller fortfarande. Vad jag däremot skulle behöva är en  ny skjorta. Jag vill inte ha en vit, en ljusblå tror jag skulle vara perfekt. Möjligtvis en ny slips också men vi kollar vad som finns hemma först. Sagt och gjort en ny skjorta, strykfri inhandlades. Väl hemma sa hustrun, ska du inte ta fram kostymen och kolla den, den kanske behöver tvättas. Ja , Ja, Ja tjat tänkte jag. Jag tog fram kostymen, hon har nog rätt hustrun den borde kanske tvättas. Provade den, satt som handen i handsken, perfekt. När jag skulle ta av mig kostymen fick jag för mig att jag skulle syna den lite närmare. HJÄLP på vänstra axeln är det ett hål. Paniken började sprida sig, detta var inget jag hade räknat med. Det är utgifter så det räcker inför ett bröllop och detta var inget jag hade räknat med. Ta det lungt nu tänkte jag, vad göra. Går det att laga ? Knappast kommer inte att se klokt ut. Jag kan inte gå på vår dotters bröllop med en trasig kavaj, glöm det. Nu var det panikångest på G. Vi ordnar det på något sätt sa hustrun. Nu klev den goda Fen in i bilden. Eftersom du fyller år i dagarna så får du en ny kostym av mig och min bundsförvant i födelsedagspresent. Jag bara kände hur en stor sten föll från bröstet. Så idag ska jag ut och köpa mig en ny kostym. TACK

  


Hustrun har pyntat sin så kallade balkong, då vet man att våren är här på riktigt. Det är ingen stor balkong men det är vad hon kallar "sin" balkong. Så länge hustrun är nöjd, för jag kan inte ge henne mer, så räcker det för mig. Håll till godo.

  


Ha de

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards