Alla inlägg den 6 mars 2010

Av Bent Christiansen - 6 mars 2010 06:52

Mina fötter värker, jag har hjälpt min syster att komma i ordning i hennes nya lägenhet. Vi har burit och släpat, monterat möbler, lampor och en massa annat.

Under dom sista veckorna har jag nog aldrig ätit så mycket "skräpmat". Hamburgare, grillad korv med pommes, kokt korv med pommes, grillad korv med mos, kokt korv med mos. Vi åt faktiskt på en riktig lunchrestaurang häromdagen, serverade vid bordet. Jag beställde fisk och skaldjurssoppa. De som serverade kom från Thailand, inget fel i det. När maten serverades så sa den lilla servitrisen, " mera påtår" och så pekade hon mot köket. Jag visste inte var jag skulle ta vägen. Stackarn visste inte inte hur man sa. Om du vill ha mera kan du vända dig till köket. Efter att ha svalt skrattet sa jag tack och hon trippade därifrån. Min syster som inte helt hade uppfattat situationen undrade varför jag satt och bet i servetten. Vi fick ett gott skratt bägge två. Fisksoppan smakade utmärkt. Jag tog ingen påtår, däremot kaffe efter maten.

Bilen som jag skrev om för en vecka sedan har fått ett lyckligt slut, hoppas jag. På måndag ska den in på verkstan för ett nytt glas, firman som orsakade skadan tar på sig hela skulden, vi får se om dom betalar också.

I dag startar dagen med ett par besök i min lilla stuga, tvättstugan alltså. Skulle egentligen ha tvättat på måndag men eftersom jag är vaken och det var ledigt så varför inte bara köra.

Efter allt slit i veckan kommer belöningen i dag, BRUNCH med syster och stora delar av familjen, syster betalar. Äggröra, bacon, prinskorv, skinka, ost, leverpastej listan kan göras hur lång som helst. Nu gäller det att äta en stor frukost så att magsäcken tänjs ut ordentligt innan det är dags.


Ha det 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards