Alla inlägg den 3 mars 2010

Av Bent Christiansen - 3 mars 2010 07:38

Jag har tidigare uttryckt mitt missnöje med vår nya spis. Jag måste omvärdera den lite. Inte bara för att den har lyse i ugnen eller att det går att se in i ugnen, det gick inte tidigare, fanns inget fönster i luckan. Nej det är på grund av detta !

  

Ser Ni skillnaden mot tidigare ? Ja inte den fantastiska hyllan som jag och hustrun har satt upp vid sidan av spisen som numera hindrar saker o ting från att ramla ner. Ser Ni ? Sug lite på den.

De två äldsta barnbarnen var här på beök häromdagen, övernattning och hela köret. Dom fick morfar att se på Let`s Dance för första gången i mitt liv. Vilket dravel. Vi skulle fika tillsammans och äta chips och ostbågar och Let`s dance var något som dom ville se så vad gör man inte för de små liven. Som vanligt vid deras besök så åkte den stora uppblåsbara madrassen fram. Enda stället som den får plats på är i vardagsrummet vilket resulterade i att vardagsrummet såg ut som ett Nomadtält. Vad gör man inte.

Vår telefon hemma består av två stycken lurar, mellan dessa kan man ringa internt något som morfar utnyttjade på morgonen. Barnbarnen befann sig i " Bittes " rum framför varsin dator och spelade spel när hennes del av telefonen ringde. Föga vetandes att det var morfar som ringde intern ropade jag till Alexander. Kan du svara jag är upptagen ! Alexander tog telefonen och svarade artigt "Alexander ! Rösten i andra änden vilket var jag  svarade med myndig stämma, detta är Roomservice vad önskas till frukost ? Från min plats i köket kunde jag se Alexander. Först såg han väldigt förvånad ut, sen insåg han att det var jag som skojade med honom. Detta blev ett väldigt uppskattat och det beställdes både det ena och det andra till frukost. Cassandra ville också vara med och beställa per telefon så proceduren upprepades. Tänk vad så lite betyder så mycket.

  

Nu till något helt annat, om Ni befinner Er vid Sickla Kaj och skall åka till Östermalmstorg vilken väg tar Ni då ? Jag pratar om de kommunala färdmedlen.

  

Åter till spisen. Den har fyra plattor, det hade inte den förra, och det var tur häromdagen när beställningen på middag innefattade både potatis och ris.


Ha de

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards