Direktlänk till inlägg 29 november 2008

Snökaos och att sova under diskbänken del 2

Av Bent Christiansen - 29 november 2008 07:49

Då var snökaoset över för den här gången och våra kära snöskottare kan återgå till vanlig utstyrsel.

 

Sen var det " att sova under diskbänken ".

Dagen var kommen då vi skulle gå på mötet som fastighetsägaren hade kallat till. Jag måste säga att jag var laddad, hemmafixare som man är var jag väl förberedd. Argumenten fanns i en stor säck på ryggen.

Mötet började med att AB Stadsmuren som förvaltar fastigheten berättade lite om deras verksamhet, ja ja kom till skott nu då, ja inte snöskottning den tiden är över för den här gången. Vi förvaltar ca 2000 lägenheter bl a

bl a bl a, kom igen nu. Nästa aktör var hyresgästföreningen samma visa bl a bl a bl a. Nu skulle äntligen planerna presenteras, inte då. Ekonomiskt är detta en väldigt stor renovering, Farmaciförbundet som äger fastigheten har beslutat att göra en omfattande renovering som påverkar samtliga hyresgäster.... Kom igen nu det där vet vi redan berätta något som vi inte vet. Dom där framme fortsatte, dom måste verkligen älska sina egna röster för det bara fortsatte. Standarden på fastigheten är från 1959 alltså nästan 50 år gammal. Nu får Ni ge Er det där vet vi redan kom till saken, hur kommer det att se ut? Dom bara fortsatte, även källaren och trapphusen kommer att rustas upp för att passa den övriga renoveringen. Vilken övrig renovering ! Vi har ju inte fått se någon än ! Så där fortsatte det. Nu började hemmafixaren misströsta när får vi se planerna? Ni kommer att få kvittera ut handlingar på just Er lägenhet när Ni går härifrån. Vilka fegisar, dom vågar inte stå för vad dom har planerat. Nu får det vara slut snart så att vi kan få se handlingarna sa jag till hustrun, lugna dig det kommer. Jag vet men när ? Äntligen var mötet slut, fort fram och hämta kuvertet. Ja ta det lungt, jag är lugn, det är du inte alls du är värre än barnen på julafton svarade hustrun. Ner med hissen,  ut på gatan, mot busshållplatsen, fram med ritningarna jag nästan skrek i falcett fram med ritningarna. Jösses, jösses. vad är det sa hustrun. Jösses dom ändrar på i stort sett allt. Kan vi flytta på diskbänken som vi önskade undrade hustrun. Flytta på diskbänken? Inte en chans den står där den står. Vadå står där den står ? Vad menar du med det? Jag kommer att sova under diskbänken i natt. Sova under diskbänken ? Nu var det hustruns tur att gå upp i falcett. Sova under diskbänken, förklara dig. Titta själv får du se svarade jag. Enligt förslaget som vi fick flyttas köket till vårt nuvarande sovrum. Precis där jag idag har huvudet när jag sover kommer diskbänken. Nu får du lugna dig lite dom kan väl inte flytta på hela köket. Titta själv får du se. Hennes min går inte att beskriva den måste ses. " Du kommer att sova under diskbänken " Ja jag  sa ju det. Vad händer med gamla köket? Det blir ett sovrum. Men vad hände med vårt matrum? undrade hustrun. " BORTA " Så säger Missilen " BORTA "

Var ska vi då sitta och äta när alla barn och barnbarn kommer? Tänk efter nu! Dom kommer 3-4 gånger om året vi löser det då.

Jag har nu sovit under diskbänken ett antal nätter och jag måste säga att jag gillar förslaget på ny planlösning. Matrum, sovrum eller vad det nu blir det är en senare fråga.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bent Christiansen - 12 februari 2016 15:28

Vet egentligen inte vad jag ska skriva, ville bara försöka komma igång igen.   Ha de ...

Av Bent Christiansen - 3 december 2013 08:54

Visst är det otroligt vad vi människor har skapat, flygplan, rymdraketer, diverse mediciner mot olika åkommor mm. Vi har även skapat ett forum där vi inte behöver se varandra i ögonen för att kommunicera, internet. Ibland är det riktigt hemskt. Vi ...

Av Bent Christiansen - 24 november 2013 08:39

Varsågod Bryggarbiff4 personer 600 g rostbiff 3 gula lökar Mörkt öl ca en burk 1 dl mjöl 1 tsk cayennepeppar SaltPeppar Gör så här Skär köttet i skivor ca 2 cm tjocka, blanda mjöl och cayennepeppar, vänd biffarna i mjölblandningen s...

Av Bent Christiansen - 9 november 2013 11:08

Vilka härliga ytor.   Tyvärr gjorde man källarkontor av det men tänk,,,,,           Ha de ...

Av Bent Christiansen - 30 september 2013 14:26

Här får du lite bilder från "Din " tunnel.   Kolla in lastbilen !         Ha de   ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards