Alla inlägg den 16 november 2008

Av Bent Christiansen - 16 november 2008 08:49

Vi firade Missilen igår fast hon fyller inte år förrän nästa vecka den 21 november. Då är hon hos Björn. Alla var där igen, hela familjen, och inte att förglömma Sabina. Det var femte eller sjätte helgen på rad som vi träffades undrar var detta skall sluta. En massa presenter fick hon, en speldosa var speciellt intressant. Det lät ju när man snurrade på den, så mellan alla paketöppningar skulle det snurras lite till mormors och övriga damers otålighet. De enda dom undrade var hur reagerar hon på just mitt paket. Inte Missilen inte, här skall det snurras på speldosan. Hon hade en rolig kommentar som hela tiden återkom." Den sitter fast ". Har Ni köpt leksaker som innehåller flera små detaljer så vet Ni. Allt sitter fast med plastsnöre knuten på baksidan av paketet. " Den sitter fast ". Morfar " Den sitter fast " Alla skrattade hela tiden åt hennes enda kommentar. " Den sitter Fast. Det var kläder, dockor, pussel, visst " Den sitter fast ". Nu var det födelsedag jag undrar hur det blir till jul. Efter en stund kom hela familjen Jennie. Hela familjen Jennie undrar Ni. För Missilen är alla i familjen Berneron Jennie. Pekar man på Alexander svarar Missilen Jennie. Pekar man på Cassandra svarar Missilen Jennie, så fortsäter det. Alla heter Jennie.

Som vanligt hade morfar fixat maten, idag blev det morfars special, se under kategorin recept här brevid. Alla lät sig väl smakas det fanns så det blev över. Efter maten var det dags för kaffe och tårta. Tårtan hade min syster Lisa gett till missilen i födelsedags present. Tack Lisa den smakade underbart. Jag tog bara två bitar.

Nu kom även Lina för att stämma in i gratulationerna, hon hade jobbat och skulle sen vidare med Therese på fest. Hon var den enda som reagerade över maten, det var något som fattades. Oliver. Jag brukar ha i oliver trots att jag inte själv äter dom. Men ingen i övriga sällskapet hade reagerat. Det saknades oliver. Undrar om någon reagerar om jag glömmer köttbullarna nästa gång det är dags för den maträtten.

Till sist morfars lilla missil.

Grattis Isabelle på 2 års dagen


Morfar

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards