Alla inlägg den 11 augusti 2012

Av Bent Christiansen - 11 augusti 2012 20:38

Hustrun fyllde år igår och då fick hon en ny telefon. En Android dvs en smartphone. Själv har jag haft en  i ca 1och ett halvt år. Jag har fortfarande inte lärt mig hur man skriver sms mm. Jag vet var själva funktionen finns men att få till bokstäver och siffror är svårt. Ska jag skriva ett a blir det oftast ett s. Ska jag skriva c blir det v o.s.v


Nu sitter vi där, hustrun med sin telefon  


Och jag med min.  


Vi tränar på att skicka sms till varandra. Det är tur att det finns gratisprogram för det annars skulle det bli dyrt.

Kan Ni inte se oss sitta där med varsin telefon och knappa, radera och svära. Knappa, radera och svära.  

Som en av döttrarna säger, övning ger färdighet. Jag vet inte vad jag ska tro om det. För mig känns det tryggare att skriva ett mail. De flesta som har en smartphone får ju även sina mail i mobilen.


Retro var det ja, har varit i denna butik tidigare men jag kan säga redan nu att det inget för mig eller hustrun.

Men var är jag ? Och vad hette lokalen innan ?

 




Ha de


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards