Alla inlägg den 4 september 2010

Av Bent Christiansen - 4 september 2010 23:11

Stora ord, men vad betyder dom egentligen och vad ställer de för krav.

Vi börjar med pappa: Far till sina barn, se till att dom får en så bra uppväxt som möjligt, givetvis tillsammans med deras mor. Jag tror att vi har lyckats ganska bra. Ett stöd för dom inte bara när dom är barn utan även som vuxna individer, och individer det är dom. Till det positiva ska nämnas. I glädje och sorg, det finns ett uttryck som säger så. Jag skulle vilja säga att kärleken till sina barn är bara glädje, sorg ? I sorgen, om den inträffar är väl glädjen man kan ge varandra det största. Make: Att tillsammans skapa en glädje, lycka, samhörighet för sin maka. Älska och ära. Morfar: Den bästa biten. Att se dessa små krummelurer växa upp, utvecklas, formas. Inget ont till Er 3 döttrar men om sanningen ska fram och det ska den så är det roligare med barnbarn. Den gammla devisen stämmer. Lämna tillbaka dom när dom börjar bli besvärliga.

Detta mina damer och herrar är roten till min bloggs titel.


Ha de  

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards